6 boeken die je moet gelezen hebben als Community Manager.

  1. Sociale Media Strategie

Als je bezig bent met het opzetten van een social media plan voor je organisatie, dan is het boek Sociale Media Strategie van Jarno 1Duursma zeker een aanrader. Sociale Media Strategie is een boek uit de 60 minuten serie die ontstaan is door een samenwerking tussen Frankwatching.com en uitgeverij Haystack. In het boek wordt kort en bondig uitgelegd op welke wijze je een social media plan kunt opstellen in de context van jouw bedrijf. Wat dien je te communiceren via social media? Op welke momenten kan je informatie het beste delen? En welke doelgroep(en) wil je via social media bereiken?

  1. Het Social media modellenboek

Het Social Media Modellenboek brengt 2alle facetten van dynamische media in kaart. Social media is geen hype meer, maar een onderdeel van de maatschappij. Het geeft een helder overzicht van de belangrijkste modellen en tools voor hoe social media ingebed kunnen worden binnen organisaties.

  1. Connect!

Connect! van Menno Lanting is een boek voor iedereen 3die meer wil weten over Social Media en de impact ervan op organisaties. Het boek is voorzien van interessante praktijkvoorbeelden die vooral betrekking hebben op de consumentenmarkt (B2C). Maar het boek biedt elke lezer (ongeacht uit welk type organisatie) een goede introductie op de  ontwikkeling en invloed van sociale netwerken.

  1. Verleiden op internet

Uit de psychologie blijkt dat het verrassend simpel kan zijn om4 klanten te verleiden. Meestal gaat het namelijk ongemerkt. Maar hoe zorg je ervoor dat je website het onbewuste brein van je bezoekers prikkelt? Verleiden op internet geeft je eenvoudige, maar krachtige overtuigingstechnieken om het rendement van je site te vergroten. Aartjan van Erkel bespreekt homepages, productpagina’s, tekstpagina’s, webformulieren en beeldmateriaal en laat zien wat het geheim achter onweerstaanbare sites is. Door de vele praktische tips en voorbeelden kom je op ideeën om je eigen site te verbeteren en zo het aantal inschrijvingen, bestellingen of reserveringen te verhogen

  1. Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken

In eender welke economische tijden is het hebben van een netwerk 5waarop je kan terugvallen of verder bouwen onmisbaar. Het internet heeft nieuwe mogelijkheden gebracht en de website bij uitstek op professioneel vlak om dat te ondersteunen is LinkedIn.

Tegenwoordig hebben meer dan 34 miljoen mensen wereldwijd een profiel op LinkedIn en een aantal connecties. De vraag die de meerderheid echter heeft is: wat heb ik er nu eigenlijk aan? En vervolgens: hoe moet ik LinkedIn nu gebruiken op een manier die me resultaten brengt zonder er veel tijd in te stoppen.

  1. WHEN DIGITAL BECOMES HUMAN

De klantenrelatie van de toekomst is digitaal en menselijk zegt 6Steven Van Belleghem. In dit boek wil hij het belang van beide factoren beklemtonen. Iedereen praat over het digitale, waardoor het strategische van het menselijke contact vaak wordt onderschat.

Hij hoopt dat bedrijven zullen nadenken over elk onderdeel van de klantenrelatie om zich meer in de richting van When Digital Becomes Human te bewegen. De ideale klantenrelatie kan echter nooit bereikt worden. Deze evolueert elke dag.

Dit boek is geschreven om bedrijfsleiders te helpen bij het opmaken van hun langetermijnstrategie.